יום 28- 29 קאסול, בירת הסמים הישראלית

יום 28 – אני מוציא את האופנוע מהחדר\חניה ומשתדל לא להעיר את הבחור שישן שם, מעמיס את הציוד, הבחור מתעקש לצלם אותי עם הכלב שלו.

יוצא לדרך

ואני ויוצא לדרך. הפעם, קאסול. לא ידעתי שאני מתחיל את הנסיעה הארוכה ביותר שלי, כ 10 שעות. חלק מהדרך סלולה היטב וחלק כבישי עפר, הנוף משתנה בכל מקום וכל פעם אני נדהם מחדש.

KML-LogoFullscreen-LogoQR-code-logoGeoJSON-LogoGeoRSS-LogoWikitude-Logo
משימלה לקאסול

loading map - please wait...

שימלה: 31.104605, 77.173424

פרות על הכביש

מנסה לתקן את הצופר שהתקלקל לי

הדרך לקאסול

ב- 4 שעות האחרונות התחיל לרדת גשם לפרקים והטמפרטורה צונחת.

גשם בדרך

הכביש מתעקל לתוך מנהרה החצובה בהר. המנהרה נראית כמו מנהרת כורי פחם מאשר מנהרה לתחבורה. הקירות חשופי אבן ואין שום אוורור, התאורה מספיקה בקושי לראות את הרכב מקדימה והעשן הסמיך והמחניק שממלא את המנהרה גורם לי לדמוע בתוך הקסדה.  אחרי 10 דקות של גיהינום אני כאילו נזרק לתוך גן עדן, המנהרה נגמרת ונגלה לפני עמק ענק עם נהר שוצף וגואש. הכביש עובר על צלע ההר וחלקו אף חצוב בהר.

אומגות בין הרים

מפל ענק

הכביש והנוף

אני נוסע בכביש צמוד לטחב הגדל על הסלע והגשם מכה בי שנית, אני ממשיך בנסיעה איטית ואופנוענים מערביים שעצרו בצד הדרך מנופפים לי לשלום. אני חוצה גשר ושואל אנשים כמה עוד נסיעה יש לי לקאסול והתשובות רנדומליות. אני ממשיך עוד שעה וחצי בערך לתוך העמק בין ישובים קטנים של כמה בתים ולבסוף אני מגיע, עדר של כבשים מאלץ אותי ועוד כמה כלי רכב לעמוד במקום ולחכות כמה דקות עד שכל הכבשים יעברו. קיבלתי המלצה לגסט האוס שנמצא ליד בית חב”ד אז חיפשתי שלט לבית חב”ד ותוך 2 דקות מגיע מולי אופנוען עם כיפה, “עוד חצי קילומטר” הוא אומר לי. מיד אחרי בית חב”ד מצאתי את הפינק האוס שלצערי היה מלא. רטוב, קפוא ורעב אני משוטט ברחוב מחפש מקום לישון, לאכול ומקלחת חמה, מקלחת חמה בעדיפות ראשונה. הדבר הראשון שאני שם אליו לב שכולם ברחוב ישראלים. אני שואל אותם איפה כדאי לישון ומגלה שרוב המקום בתפוסה מלאה. בסוף מצאתי מקום ב 150 רופי, מקום נחמד, חדר נקי. אני ישר הולך להתקלח ולהתחמם ואחרי זה ארוחת ערב ולישון. 10 שעות נסיעה זה השיא החדש שלי וזה התיש אותי.

הגסט האוס

יום 29-  שוב אני קם מוקדם, 6:30, זה לא בשליטתי.

הנוף מהחדר שלי

אני יוצא לשוטט ברחובות ולהכיר את המקום החדש. כל החנויות עדיין סגורות ופתאום אני פוגש עוד אחד שקם מוקדם, ישראלי כמובן. אנחנו מחפשים יחד מקום לאכול ארוחת בוקר. בסוף הרחוב מצאנו את סמי בורקס, הזיוף לא המקורי. מצאנו שולחן עם רמזים למה שמתחולל שם בלילה.

שולחן בבוקר

החלטנו לשחק סנוקר עד שיפתחו אבל אחרי שעה וויתרנו וחזרנו לרחוב. מצאנו חנות קטנה שהמוכרת הסכימה להכין לנו תה. אחרי זה הלכנו לסמי בורקס המקורי ואכלנו ארוחת בוקר מפנקת עם נוף מהמם. בדרך חזרה לגסט האוס קאסול מתעוררת ומגלה לי את פרצופה האמיתי, כל החנויות מוכרות שלל אמצעים לצריכת סמים ובכל מקום שיחי קנאביס גדלים ללא מפריע. פרא. 99 אחוז מהאנשים פה הם ישראלים, שלטים בעברית בכל פינה וחנות.

זול וטוב

אביזרים

חנויות בקאסול

מריחואנה

קאסול

כבשים בכביש

אני מייבש את הבגדים שלי על חבל שמתחתי מחוץ לחדר ומדבר עם בעל הגסטהאוס. ההורים שלו היו חקלאים כמו רוב הדור הקודם שגר שם, גידלו תירס, עדשים ואורז. בחורף שום דבר לא גדל שם ויורד שלג וכך במשך כל החורף האוכלוסייה הייתה חייה על הגידולים שצברו מהקיץ וחיממו את הבית מעצי הסקה שהכינו מראש. “לא לעבוד בכלל כל החורף, נשמע טוב” אני חושב לעצמי.

בערב הלכתי לאכול שוב בסמי המקורי ואז נחשפתי לקאסול שכולם מתארים, המסעדה מחולקת לחדרים שיושבים בהם על מזרונים וכריות על הרצפה, המסעדה שבעלת שתי קומות מלאה רק בישראלים אפתיים, החדרים עפופי עשן מתקתק של ג’ארס ואין רגע נתון שאין משהו שלא מעשן ג’וינט, באנג או צ’ילום.  האווירה הייתה קשה לעיכול ולא הייתה נעימה, תכננתי לעלות לכפרים ולמעיינות החמים בהקדם.

כדי להגיע לכפרים צריך לקחת אוטובוס מקומי לבאראשני. מרחק שעה נסיעה בכביש רעוע צמוד לצוק ואז הולכים חצי שעה לכפר קלגה אפשר להישאר או להמשיך עוד 4 שעות טיפוס לקירנגה- המעיינות החמים.