יום 39 – טיול אופנועים לרוטנג פס

KML-LogoFullscreen-LogoQR-code-logoGeoJSON-LogoGeoRSS-LogoWikitude-Logo
ממנאלי לרוטנג פס

loading map - please wait...

רוטנג פס: 32.371643, 77.246622
נקודת התחלה
מכאן התחלנו
Manali, Himachal Pradesh, India

יום 39- סוף סוף יום יפה, השמיים התבהרו. יום מושלם להוציא את התוכנית שלי לפועל, לעלות לרוטנג פס, מעבר הרים בגובה 4000 מטר. כמה שעות נסיעה ממנלי. אני משכנע את וינס לבוא איתי ואנחנו הולכים לחפש אופנוע להשכרה. אחרי שבדקנו כמה מקומות ומחירים החלטנו לקחת שני אופנועים, אני לקחתי אנפילד חדש ב-1000 רופי ווינס לקח הונדה פולסר ב-500 רופי. מלאנו דלק ויצאנו לדרך. אנחנו נוסעים בכביש שמקביל לנהר הגדול, באופק הרים מכוסים שלג והשמים כחולים. סוף סוף גם אין לי מטען על האופנוע והנסיעה קלילה וכיפית.

מנאלי

על בולט אנפילד במנאלי

אחרי בירבור קטן וחזרה על עקבותינו עלינו על הכביש שעולה להרים, לפס. אך עוד לא עברה שעה וכבר האופנוע של וינס שבק חיים והמנוע נתפס, בדיקה זריזה גילתה שאין בכלל שמן מנוע. החלטנו להשאיר את האופנוע שלו בצד והמשכנו על האופנוע שלי. נסענו בכביש המתפתל מעלה בנופים פראיים ומדהימים, הרוח קרירה והאוויר צח. אחרי כל פנייה אנחנו מגלים עוד מפל, עוד צורה גאולוגית מרשימה, ולאט לאט הנוף משתנה כאילו עברנו למדינה אחרת.

ממנלאי לרוטנג פס

ממנאלי לרוטנג פס

לקראת הפס עצמו הדרך נהפכה מלאה בוץ וחריצים עמוקים בשלב הזה החלטנו לחזור חזרה ולעצור לאכול במסעדת פועלים על הדרך. מהמסעדה נשקף העמק, גבעה שממנה ממריאים מצנחי רחיפה, ומפעלון קטן של פועלים טיבטים שמייצרים מלט. אנחנו יושבים עם זוג גרמנים שבמקרה השכירו את האופנוע שרק יום קודם מכרתי. הנוף שמקיף אותנו נראה כל כך שונה ממה שראיתי עד עכשיו. אני נפעם.

התחלנו חוזרים חזרה והגענו לאופנוע הנטוש. וינס החליט לנסות לדרדר את האופנוע על ניוטרל עד כמה שיכל.

מרוטנג פס למנאלי

בדרך נתקענו בפקק קטן, עקפנו אותו וגילנו סלע ענקי שנפל על הכביש ואנשים מחדירים לתוכו מקלות דינמיט על מנת לפוצץ אותו. זמן ההמתנה לפתיחת הכביש מחדש אינו ידוע ,השעה מאוחרת והשמש כבר שקעה. נטשנו את האופנוע של וינס בשנית והמשכנו בדרך עקיפה למנאלי.  כשהחושך יורד הטמפרטורות צונחות ואנחנו רועדים מקור על האופנוע, נקרעים בין לנסוע מהר על מנת להגיע ולנסוע לאט כדי שלא תהיה יותר מידי רוח קרה. כשהגענו למנאלי ניגשנו לבעל מקום ההשכרה בחששות מפני גודל הקנס שוינס יקבל על “הפקרת האופנוע וקלקולו” והסברנו לו מה קרה. “איפה בדיוק האופנוע?” הוא שואל. “איפה שהוא בדרך” אנחנו עונים בחוסר ברירה. “והוא בסדר?” . “לא, המנוע תקוע”, אנחנו מסבירים לו שוב… ” אין שמן”. בפרצוף עקום הוא מחזיר לנו את הפיקדון ומשחרר אותנו לחופשי. זה היה מוזר.